آزادوار شهری به قدمت تاریخ

اين بازي به اين صورت است كه افراد به دو گروه مساوي تقسيم ميشوند،محدوديت نفر ندارد ولي بهتر است كه 4 تا 7 نفر باشند،اين بازي نياز به يك ميدان بزرگي دارد،بايد ما دو تا خط به فاصله 100 متر بكشيم (بيشتر از صد متر هم ميشود بستگي به توان افراد دارد).

حالا بايد يك گروه اين طرف خط باشد و گروه ديگر آن طرف خط.

بعد از اين كار بايد يك گروهي بايد بازي را شروع كند كه با استفاده از روشهاي رايج در آزادوار(قوش قوش)اين كار را انجام ميدهيم.

فرض بر اينكه يك گر‌‌‌‌‌وه بازي را شروع ميكند حالا يك نفر از همين گروه بايد دقيقا به وسط فاصله اي كه مشخص كرديم برود(وسط بازي مشخص شود )حالا بايد با چوب، توپ را به طرف زمين حريف بزند طوري كه از افراد گروه حريف رد شود چون به محض اينكه توپ را زد بايد تا خط زمين حريف برود و دوباره به جاي خود برگردد،حالا اگر توپ را زد و آن گروه توپ را با يك دست بگيرند كل گروهي كه بازي را شروع كرده اند شكست خوردند و گروه ديگر شروع ميكنند.

ولي اگر توپ را زد و قبل از اينكه بخواهد به سر جاي اولش برسد افراد گروه حريف توپ را ميگيرند و به سمتش پرت ميكنند اگر بهش خورد كه اين نفر(كسيكه كه توپ را با چوب زده بود)باخته است و بايد از بازي بيرون برود ولي اگر توپ بهش نخورد بازي را ادامه ميدهيم بدون اينكه كسي از بازي بيرون برود.

ادامه دادن بايد توسط گروهي كه بازي را شروع كرده است انجام بگيرد ولي فرد قبلي نباشد،اين بازي زماني به پايان ميرسد كه گروه حريف با توپ به تك تك افراد بزنند.

وقتي تمام افرادي كه بازي را شروع كردند از بازي بركنار شدند(باختند)،بازي را شروع ميكنيم با گروه ديگر.

توجه:بايد سعي كنيم توپ را زودتر بگيريم و به آنها بزنيم تا افراد آن گروه زودتر تمام شوند تا بازي را خودمان شروع كنيم



نویسنده: ׀ تاریخ: پنج شنبه 3 شهريور 1390برچسب:بازي محلي,توپ , چوب,بازي محلي توپ و چوب, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است